joi, 28 august 2008

Proaspat absolvent al FEEA, selectionat pentru a lucra la o companie internationala

Pentru Ionut Danifeld, Germania nu reprezinta tara unde isi va cladi un viitor, ci inceputul unei experiente pe care o va continua in Romania. "Calatoria mea a inceput pe 18 iulie, cu o stare de frica (pentru prima data in afara tarii, pentru prima data plecat pentru un timp asa de lung departe de cei dragi), cu emotii (noi locuri, noi oameni, un nou job), dar cu siguranta cu mult entuziasm. Am ajuns pe data de 19 iulie in Germania si am stat trei zile in Frankfurt, iar apoi am ajuns in Darmstadt, unde este localul AIESEC in care am venit". Asa incepe Ionut Danifeld descrierea unei noi experiente pe care o va trai timp de sase luni in orasul german Darmstadt, in cadrul unei companii internationale. Pentru Ionut Danifeld, proaspat absolvent al Facultatii de Economie si Administrarea Afacerilor (FEAA) Iasi, sansa de a lucra in cadrul unei companii internationale, la un proiect de anvergura, s-a ivit odata cu inscrierea in programul AIESEC. "Datorita AIESEC, am avut posibilitatea sa ma dezvolt atit pe plan profesional, cit si pe plan personal. AIESEC Iasi mi-a oferit oportunitatea de a pleca printr-un internship si a putea sa-mi pun in valoare capabilitatile si experienta pe care am acumulat-o. In al doilea rind, este un sentiment incredibil sa lucrezi la o companie internationala. Sa vezi cum lucreaza oamenii de aici si sa colaborezi cu ei. Pot invata foarte multe lucruri despre cultura germana si modul de lucru al nemtilor, pe care apoi sa le pot folosi intr-un viitor job sau afacere personala", a precizat entuziasmat Ionut.

Ionut Danifeld a absolvit FEAA, sectia Marketing, anul acesta, iar prin intermediul AIESEC Iasi a obtinut un post, timp de sase luni, in cadrul companiei UL International GmbH Germany. "Am inceput internship-ul la UL International GmbH Germany pe data de 23 iulie. Este o companie internationala care se ocupa de standarde in America. Daca Europa are standardul ISO, America are standardul UL. Asta inseamna ca fiecare produs nou lansat pe piata trece mai intii pe la UL. Departamentul de marketing este format din aproximativ zece membri. Rolul meu este de marketing support si marketing research pentru UL International Germany, dar si pentru UL International Spain", a tinut sa precizeze tinarul absolvent. Timp de sase luni, Ionut Danifel va locui in Darmstadt, care este un oras tehnic-universitar situat la 20 minute de Frankfurt. Locuieste intr-un campus studentesc, asemanator cu campusul Tudor Vladimirescu, dar cu foarte multi straini. "La inceput m-am acomodat mai greu pentru ca vin dintr-o tara latina si sint obisnuit cu un pic mai multa agitatie si cu oameni mai calzi. Am avut in schimb foarte mult noroc de oamenii din jurul meu. Mi-am facut prieteni si oameni care ma sprijina in AIESEC Darmstadt, in colegii de camin si oamenii pe care pur si simplu i-am intilnit in diferite circumstante", a precizat Ionut. "Nu doresc sa stau printe straini, ci printre prieteni, in tara mea!" Pe 21 ianuarie 2009, se va incheia perioada de lucru in cadrul companiei, iar planurile de viitor pe care Ionut si le-a conturat sint legate de Romania, chiar daca acesta va incerca sa combine un al doilea internship oferit de AIESEC cu un Master in strainatate. "Vreau sa ma intorc in tara. Momentan doar pentru o scurta perioada, pentru ca vreau sa fac acest master in strainatate. Un lucru este sigur: viitorul meu este in Romania. Vreau sa-mi deschid o agentie de publicitate in Iasi. Nu doresc sa stau printre straini ci printe prieteni, in tara mea", spune Ionut.

Odata ajuns in Germania, romanul nu a putut sa nu observe unele diferente intre modul de lucru al romanilor si cel al germanilor. Cei din urma sint mai calmi atunci cind vine vorba de indeplinirea sarcinilor de la serviciu, fac totul dupa un plan care trebuie respectat indiferent de statutul fiecaruia sau de virsta. Cit priveste partea financiara, Ionut a tinut sa precizeze ca nu banii sint cei mai importanti, ci experienta pe care o traieste. Cu cei 600 de euro pe care ii cistiga, absolventul de la FEAA reuseste sa se descurce cu chiria, mincarea si sa viziteze sau sa iasa in oras. "Traiesc studenteste!", cum spune el.

Niciun comentariu: